Laatste aanpassing: 12/07/2025 – versie 1.0
Dit zijn de algemene voorwaarden (hierna: “Algemene Voorwaarden” of “A.V.”) van Elke Gallot, onderneming van natuurlijk persoon met als handelsnaam plus facile, met maatschappelijke zetel te Veeweideweg 15, 3150 Haacht en ingeschreven in de K.B.O onder nummer 0753.467.096.
Dit zijn onze contactgegevens: hello@plusfacile.be - 0498 46 59 29
Onze bankrekeningnummer is: BE75 7340 4833 9351
1. Toepassingsgebied
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle afspraken, behandelingen, diensten, aanbiedingen en overeenkomsten tussen de trimsalon en haar klanten (hierna: de “Klant”). Door een afspraak te maken of gebruik te maken van onze diensten, gaat de Klant akkoord met deze Algemene Voorwaarden.
2. Afspraken & Annulatiebeleid
Afspraken kunnen telefonisch, via e-mail of via onze website gemaakt worden.
Bij het maken van een afspraak gaat de Klant akkoord met deze Algemene Voorwaarden.
Annulaties dienen minstens 24 uur vooraf gemeld te worden. Bij laattijdige annulatie of bij niet opdagen zonder verwittiging, behouden wij ons het recht voor om een forfaitair bedrag van €25 aan te rekenen als compensatie.
Bij herhaaldelijk niet nakomen van afspraken behouden wij ons het recht voor om verdere dienstverlening te weigeren.
3. Prijzen en betaling
Alle prijzen zijn inclusief btw, tenzij anders vermeld.
De actuele prijslijst is beschikbaar op de website of in het salon.
Betaling gebeurt na de behandeling, contant of via bancontact. In uitzonderlijke gevallen wordt een factuur opgesteld, die binnen 7 dagen dient betaald te worden.
Bij niet-betaling kan een administratieve kost van €10 en een verwijlinterest van 1% per begonnen maand worden aangerekend.
4. Verantwoordelijkheid van de Klant
De Klant is verplicht ons vooraf te informeren over medische, fysieke of gedragsproblemen van het dier.
Bij agressief gedrag of gevaarlijke situaties hebben wij het recht de behandeling te weigeren of voortijdig stop te zetten. In dat geval blijft het standaardtarief of een aangepast tarief verschuldigd.
De Klant blijft te allen tijde verantwoordelijk voor schade die zijn/haar dier toebrengt aan personen of materiaal van het salon.
5. Verzorging en veiligheid
Wij besteden de grootst mogelijke zorg aan de verzorging van elk dier. Toch kan geen enkele trimsalon 100% uitsluiten dat tijdens de verzorging kleine verwondingen of huidirritaties ontstaan, zeker bij klitten, vervilting of een slechte vachtconditie.
Indien medische verzorging vereist is tijdens of na de trimbeurt, nemen wij waar mogelijk eerst contact op met de Klant. In dringende gevallen kunnen wij op kosten van de Klant een dierenarts raadplegen.
6. Aansprakelijkheid
Wij zijn enkel aansprakelijk voor directe schade ten gevolge van bewezen fout of nalatigheid tijdens de uitvoering van onze diensten.
Onze aansprakelijkheid is in elk geval beperkt tot het factuurbedrag van de behandeling in kwestie.
Wij zijn niet aansprakelijk voor gevolgschade, zoals verlies van tentoonstellingswaarde, stress, allergieën, gedragsveranderingen, etc.
7. Vertrouwelijkheid en privacy
Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de geldende wetgeving (AVG/GDPR).
Gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het beheer van klantendossiers en afspraken.
Voor meer informatie verwijzen wij naar onze privacyverklaring op www.dekattenkwaffeuse.be.
8. Intellectuele eigendom
Beeldmateriaal van behandelingen of huisdieren kan gebruikt worden voor promotionele doeleinden (website, social media), tenzij de Klant uitdrukkelijk bezwaar maakt.
9. Geschillenregeling
In geval van betwisting verbinden beide partijen zich ertoe eerst te proberen het geschil in der minne op te lossen.
Indien geen akkoord bereikt wordt, zijn uitsluitend de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Leuven bevoegd.
Enkel het Belgische recht is van toepassing.